Personal branding – jak go tworzyć?

Personal branding to po prostu tworzenie i kreowanie swojego własnego wizerunku jako marki. Co ciekawe, sformułowanie to dotyczy tak właściwie wszystkich relacji międzyludzkich. Markę osobistą należy więc postrzegać przez pryzmat tego, że składa się ona z wielu różnych podkategorii. Niemniej jednak największą różnicą, którą można zauważyć między relacjami międzyludzkimi, które prowadzone są na co dzień, a tymi, które odpowiadają za markę osobistą to, że przekładają się one na zarobki.

personal branding jak tworzyć

Personal Branding staje się coraz modniejszy

Jeszcze kilka lat temu personal branding należał raczej do spraw, o których za dużo się nie mówiło. Co więcej, wiele osób w dalszym ciągu nie zauważa, że jest to element, o którym naprawdę warto dbać. Szacuje się, że każdy kto ma tylko taką okazję, powinien podjąć działania, których celem jest promowanie i tworzenie własnego wizerunku.

Co ważne, dzięki rozwojowi technologii oraz pojawieniu się powszechnego dostępu do internetu samopromocja jest naprawdę łatwa. Niegdyś, aby promować swoją markę osobistą trzeba było być aktorem, politykiem lub sportowcem. Osobą, która ma dużą rzeszę fanów i odbiorców. Obecnie, może to robić każdy bez względu na to, czy taka osoba pracuje, uczy się, studiuje, nie ma kwalifikacji, czy nawet jest bezrobotna.

Personal Branding naprawdę jest pomocny

Kreowanie własnego wizerunku przynosi korzyści w praktycznie każdym zawodzie. Niezależnie od tego kim jesteś, to pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że od twojej rozpoznawalności zależą Twoje zarobki? Jednym z często wykorzystywanych sposób na kreowanie swojego wizerunku jest stworzenie bloga lub kanału na platformie YouTube. Stworzenie takiego miejsca jest tanie, a korzystając z gotowych rozwiązań może sobie poradzić z tym praktycznie każda osoba. Dlatego, też te dwie drogi komunikacji są tak bardzo popularne.

Jak tworzyć personal branding?

Wielu osobom wydaje się, że aby tworzyć dobrą markę osobistą należy być ekspertem w swojej branży i dokładnie wszystko widzieć. Jest to błąd, ponieważ tak naprawdę ciężko znaleźć osobę, która wie wszystko na temat swojej branży. Zawsze znajdzie się jakiś temat, który będzie miała gorzej opanowany. Dlatego też nie można podchodzić do kreowania wizerunku w taki sposób, że jeśli wszystkiego się nie wie, to nie ma sensu go tworzyć. Jest to błąd, którego trzeba się wystrzegać.

Nie trzeba mieć całej wiedzy, która dotyczy własnego fachu. Szczególnie, ze trzeba pamiętam o tym, iż budowanie własnej marki osobistej nie trwa z miesiąca na miesiąc, a tworzy się ją całymi latami. Dlatego, idąc przez swoje życie i zdobywając wiedzę można na bieżąco aktualizować udostępnione przez siebie materiału. Warto też wspomnieć, że wiele osób boi się tego, że zmienią zdanie i wyjdą pewnym sensie na hipokrytów w danej dziedzinie. Nie należy się tego obawiać, gdyż najczęściej krytykują osoby, które same nie mają za dużej wiedzy. Trzeba też pamiętać, że każdy może zmienić zdanie.

personal branding

Personal branding

Do grona najbardziej znanych osób na świecie, które mają wykreowaną własną markę osobistą na pewno należy zaliczyć Warrena Buffeta, Bila Gatesa oraz Kylie Jenner. Jednakże nie można też zapomnieć o osobach, które zostały wykreowane przy użyciu internetu i pochodzą z Polski. Wśród nich należy wspomnieć o Kamilu Pawelskim, Michale Kędziora oraz Tomaszu Milerze. Warto zwrócić uwagę jak te osoby działają i odnaleźć w nich pewne schematy, z których można korzystać do osiągania własnych celów. Personal branding nie jest czymś trudnym, jeśli wie się jak działać.

Oczywiście, nie da się ukryć, że nie wszyscy osiągną spektakularny sukces, lecz trzeba pamiętać, że do wszystkiego trzeba dochodzić małymi krokami. Może okazać się, że nagle nasza nisza stanie się popularniejsza. Większość osób wybija się dzięki temu, że robili rzeczy trochę inaczej niż inni.